[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Якщо вас пригнічує усвідомлення того, як інколи бездарно ви витрачаєте свій час, якщо ви хочете перестати постійно відчувати себе в боргу перед минулим, якщо ви намагаєтеся заповнювати свій день корисними справами, то ви зможете підкорити собі час. Щоб встигнути більше за менший час, потрібні лише дві речі – організованість та самодисципліна.
Правила, які допомагають краще організувати свій час
1. Точно визначте свою мету. Більшість людей марно витрачають свій час і енергію на якусь справу через те, що чітко не уявляють собі, що вони збираються робити, на самісінькому старті втрачають дорогу і занепадають духом. Визначте від самою початку “пункт призначення”: це скоординує вишу діяльність.
2. Зосередьтеся на головному. Запишіть на аркуші паперу всі справи, які ви хочете зробити, почавши віл найважливішої. Спершу візьміться до справи № 1 і не відступайте від неї доти, доки повністю не завершите. Так само залагоджуйте й інші справи.
3. Придумайте собі стимул. Ми краще робимо те, що хочемо робити. Таким справам ми налаємо перевагу перед тими. які мусимо залагодити. Отже, поставимо собі завдання – перевести справи з категорії “мушу” в категорію “хочу”. Тоді продуктивність нашої діяльності зросте майже автоматично.
4. Встановлюйте точні терміни. Одним із способів підвищення ефективності праці й економії часу є визначення конкретних термінів виконання роботи і внутрішня готовність їх дотримуватися. Пам’ятайте про те, що терміни мають бути реальними, інакше ваш запал охолоне через неможливість виконати свої зобов’язання, і ви відмовитеся від самої справи.
5. Навчіться бути рішучою. Не відкладайте справи з дня на день. Маючи певні можливості, вирішуйте і дійте. А якщо ви вже щось зробили, не витрачайте часу на марні роздуми про мудрість прийнятого рішення. Рухайтеся далі.
6. Навчіться говорити “ні”. Якщо ви не навчитеся цього, то втягнетеся в такі справи, до яких ніколи не взялися б з власної волі. Частина нашої програми самодисципліни та економії часу мусить складатися з того, щоб відокремлювати вторинне від головного. Якщо ви захочете відволіктися від справ, відвідайте стадіон чи парк, але уникайте зайвих і надто обтяжливих зобов’язань, якщо можете провести свій час в іншому місці з більшою користю.
7. Не втягуйтеся в телефонні розмови. Ніщо не може конкурувати з телефоном як засобом економії часу, коли потрібно отримати якісь дані, зробити замовлення, віддати розпорядження. Але завжди є спокуса просто побалакати по телефону Застерігайте себе від цього, наперед визначаючи, задля чого ви берете слухавку і з ким збираєтеся говорити. Намагайтеся, щоб розмова була короткою і чіткою.
8. Виробіть у собі звичку використовувати записник. Кожен, хто хоч раз відчував муки, згадуючи, що ще йому треба зробити, погодиться з правилом: варто записувати всі майбутні справи, яскраві швидкоплинні думки, номери телефонів і т. ін. Олівець і папір можуть зберегти навіть той час, який ви витрачаєте на обдумування проблем. Якщо потрібно щось вирішити, лаконічно викладіть дані, які ви маєте, на папері, і перед вами розкриються різні можливості рішення. Зберігайте час, якого вимагають пошуки певних довідок, тому тримайте в порядку адреси та номери телефонів, що їх часто використовуєте. Не перевантажуйте пам’яті там, де це не потрібно.
9. Неприємні перешкоди. Добрі друзі та колеги з роботи, які полюбляють потеревенити, можуть цілковито зруйнувати ваші найкращі наміри дотриматися термінів якоїсь роботи чи справи. Ви можете зберегти дружбу з ними (і свій графік), тактовно даючи зрозуміти, що ви в цейтноті. Якщо вашу кімнату відвідують багато людей, спробуйте розмістити своє робоче місце так, щоб сидіти обличчям до стіни. Дехто переносить час обідньої перерви і зчищається працювати тоді, коли його колеги виходять на перерву.
10. Вчіться слухати. Ви уникнете багатьох серйозних помилок, повторень та переробок, якщо з першого разу намагатиметеся отримати вичерпні вказівки та свідчення. Тому перед тим як щось зробити, уточніть: де, коли, як, що, чому. Якщо щось залишається нез’ясованим, відразу ж запитайте.
11. Про шаблон. Багато хто з нас стає жертвою шаблонного мислення. Тільки тому що деякі справи ми завжди виконуємо одним, чітко визначеним способом, бо вважаємо, що це і є оптимальний варіант. Тим часом будь-яку роботу можна вдосконалити – треба тільки трохи подумати. Якщо зараз ви робите щось у послідовності АБВГ спробуйте змінити її на АВГД. Поміркуйте над тим, чи не варто частину своїх найпростіших функцій передати підлеглим, скористатися якоюсь оргтехнікою (щоб зберегти час), поцікавитися, як інші економлять час.
12. Не випускайте з уваги дрібниць. Ви можете уникнути невеликих затримок, що забирають час, Якщо намагатиметеся попереджати раптові дрібні кризи. Це означає, що треба завжди мати піл рукою достатній запас речей, які ви найчастіше використовуєте у своїй роботі чи в побуті: запасні деталі чи канцелярське приладдя, дрібні предмети туалету чи жетони. Вирішуйте ввечері, що одягнете зранку.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]